POLITYKA PRYWATNOŚCI dotycząca serwisu „Bezpieczne HFC”
➢ Wstęp
Dziękujemy Państwu za wizytę na stronie internetowej: https://www.bezpiecznehfc.pl/.
Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje, dotyczące przetwarzania przez Fundację Ochrony Klimatu PROZON, z siedzibą w Warszawie, 03-876, ul. Matuszewska 14, bud. B9, NIP: 524-18-25-696 (dalej „Fundacja”, „administrator”, „PROZON”, „my”), danych osobowych osób odwiedzających podaną stronę internetową, prowadzoną przez Fundację (dalej łącznie Użytkownicy).
Jako administrator danych, pragniemy zapewnić, że przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwanego RODO), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Szanujemy prywatność naszych Użytkowników, w związku z czym udostępniamy niniejszą Politykę Prywatności, aby każdy Użytkownik wiedział w jakim zakresie i przez jakie podmioty jego dane osobowe są przetwarzane, w tym mógł samodzielnie, świadomie i swobodnie decydować o tym, czy skorzysta z oferowanych przez nas usług i produktów. W Polityce Prywatności opisujemy ogólnie w jaki sposób i w jakim zakresie zbieramy dane osobowe Użytkowników, do jakich celów wykorzystujemy te dane, komu je udostępniamy lub powierzamy, jak je chronimy oraz jakie Użytkownikom przysługują prawa.
➢ Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Fundacji Ochrony Klimatu PROZON jest Paweł Modrzejewski, zastępcą Inspektora jest Izabela Walczak.
Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, jest możliwy pod adresem e-mail:
Kontakt do zastępcy Inspektora Ochrony Danych: tel. 791 543 400.
➢ Zasady przetwarzania danych osobowych
Doceniamy zaufanie, którym obdarzyli nas nasi Użytkownicy. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, jakimi się kierujemy podczas przetwarzania danych:
-
dokładamy wszelkich możliwych starań, aby dane osobowe były przetwarzane w sposób bezpieczny, rzetelny, zgodny z prawem oraz przejrzysty dla Użytkownika,
-
dane osobowe są pozyskiwane i dalej przetwarzane w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów, dla których są zbierane,
-
cele zbierania danych osobowych są jasno określone i mają oparcie w przepisach prawa – nie przetwarzamy danych w sposób niezgodny z tymi celami,
-
PROZON dokłada wszelkich starań, aby zapewnić aktualność i poprawność danych osobowych Użytkowników oraz niezwłocznie reagować na każde wnioski o sprostowanie, czy aktualizację danych,
-
na zasadach określonych w RODO, w zależności od podstawy przetwarzania danych, zapewniamy Użytkownikom prawo do dostępu do ich danych osobowych, prawo ich poprawiania, a także prawo do usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
-
w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest zgoda, zapewniamy możliwość wycofania zgody, w równie łatwy sposób, jak jej wyrażenie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, jakie miało miejsce przed jej wycofaniem,
-
zapewniamy każdemu Użytkownikowi prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu,
-
ograniczamy przechowywanie danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów, dla których dane są zbierane, chyba że zachodzą zdarzenia mogące wydłużyć okres przechowywania danych, np. dochodzenie roszczeń,
-
zapewniamy bezpieczeństwo przetwarzanych danych,
-
jeżeli dane osobowe są udostępniane innym podmiotom, następuje to w sposób bezpieczny, umownie zabezpieczony oraz zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
➢ Bezpieczeństwo danych osobowych
Fundacja podejmuje techniczne i organizacyjne środki służące ochronie danych osobowych przed bezprawnym czy nieautoryzowanym dostępem lub wykorzystaniem, jak również przed przypadkowym ich zniszczeniem, utratą lub naruszeniem integralności. Zapewniamy zaangażowanie kadry zarządzającej i całego personelu
w funkcjonowanie stworzonego systemu bezpieczeństwa danych oraz podejście procesowe do przetwarzania danych.
W ramach zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych zobowiązujemy się do uwzględnienia:
-
poufności danych – chronimy dane przed przypadkowym ujawnieniem osobom trzecim,
-
integralności – chronimy dane przed nieuprawnioną modyfikacją,
-
dostępności – zapewniamy, że dane są możliwe do wykorzystania na żądanie, w założonym czasie przez podmiot uprawniony do pracy w danym systemie teleinformatycznym / zasobie.
Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane przez podmioty trzecie jedynie w przypadku, gdy taki podmiot zobowiąże się do zapewnienia właściwych technicznych i organizacyjnych środków gwarantujących zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jak również do zachowania poufności tych danych. Każdy pracownik oraz zleceniobiorca Fundacji, mający dostęp do danych osobowych, dysponuje odpowiednim upoważnieniem i jest zobowiązany do zachowania poufności.
- W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane Użytkowników?
Fundacja przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w określonych, jednoznacznych i zgodnych
z prawem celach i na określonej podstawie tj. w szczególności:
-
art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, czyli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi
w związku z realizowaniem projektu "Development and implementation of a model of cooperation between state authorities and other entities in order to improve monitoring in the area of HFCs and their illegal trade" w celu umożliwienia dokonania zgłoszenia podejrzenia nielegalnych działań w zakresie podejrzeń przemytu/nielegalnego handlu HFC (wodorofluorowęglowodory) oraz podjęcia odpowiedniej reakcji na to zgłoszenie – działania podejmowane na rzecz ochrony środowiska (zapobieganie zanieczyszczeniom) przy współpracy z odpowiednimi organami państwowymi. Celem głównym projektu LEGAL HFC 4 LIFE jest opracowanie i wdrożenie modelu współpracy i narzędzi pomiędzy organami państwowymi i innymi podmiotami w celu poprawy monitoringu w obszarze HFC oraz ich nielegalnego obrotu;
-
w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane poprzez dowolny kanał komunikacji (np. email, telefon, portal społecznościowy) zapytanie, w tym zwłaszcza w związku z zainteresowaniem naszymi usługami / produktami (np. szkolenia, dedykowane usługi), gdzie podstawą przetwarzania jest niezbędność do podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
-
w celu realizacji zawartej umowy, gdzie podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit b) RODO jeśli jesteście Państwo stroną umowy lub art. 6 ust 1 lit. f) RODO – uzasadniony interes PROZONU, jeśli jesteście Państwo osobą reprezentującą Podmiot, który zawiera umowę, osobą podaną do kontaktu w celu realizacji umowy, w tym np. osobą uczestniczącą w szkoleniu, wskazaną przez Państwa pracodawcę.
W tym przypadku przetwarzamy zwykle podstawowe dane służbowe, takie jak: imię, nazwisko, adres mailowy, nr telefonu, podane przez Państwa pracodawcę. W określonych przypadkach, jeśli to zasadne, możemy przetwarzać dane dotyczące nieskazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko środowisku;
-
w celach, o których informujemy szczegółowo w punkcie „Pliki cookies“ na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO) lub prawnie uzasadnionego interesu Fundacji (art. 6 ust. 1 lit f) RODO);
-
w celu ewentualnej realizacji działań marketingowych, na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust 1 lit a) RODO lub w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
-
w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, jeśli takowe się pojawią, co jest naszym uzasadnionym interesem ( art. 6 ust 1 lit f RODO);
-
w celach statystycznych i archiwizacyjnych, w oparciu o istniejące przepisy prawa lub nasz uzasadniony interes (art. 6 ust 1 lit c) i art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
Zgłoszenia podejrzenia nielegalnych działań można dokonać anonimowo. Fundacja nie wymaga od zgłaszających podawania swoich danych. Może się jednak zdarzyć, że zgłaszający sam (z własnej inicjatywy) postanowi dokonać szerokiego opisu sprawy, zgadzając się tym samym na przetwarzanie danych dodatkowych, które podaje dobrowolnie i świadomie.
Jeśli jest to konieczne do prawidłowego rozpoznania zgłoszenia, zgłaszający może wskazać uczestników procederu.
Zaznacza się przy tym, że utworzony przez Fundację formularz służy tylko do zgłaszania interwencji związanych
z działalnością podmiotów gospodarczych (przedsiębiorstw). Zgłoszenia dotyczące wykroczeń popełnionych przez osoby fizyczne prosimy kierować bezpośrednio do właściwej miejscowo gminy lub organów ścigania - baza teleadresowa Jednostek Samorządu Terytorialnego.
W przypadku wysłania nam zapytania, poproszenia o kontakt, wysłania wiadomości poprzez media społecznościowe, dane Użytkownika trafią do odpowiednich osób odpowiedzialnych za realizację danego obszaru działania.
Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w danym szkoleniu, w tym związanym z tematyką projektu, prosimy o kontakt ze specjalistą ds. szkoleniowo-technicznych. Więcej informacji: https://www.bezpiecznehfc.pl/kontakt-szkolenia.
Podanie danych kontaktowych w przesłanym mailu lub innym komunikacie jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić nam ustosunkowanie się do przesłanego zapytania.
Podanie danych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie przepisów prawa,
w szczególności w celu realizacji określonych szkoleń. Ich niepodanie będzie skutkować brakiem możliwości zwarcia i realizacji umowy.
➢ Sposób i zakres zbierania danych
Dane osobowe naszych Użytkowników pochodzą co do zasady od nich samych.
Źródłem ewentualnych danych osobowych, w tym danych osób trzecich w formularzu anonimowego zgłoszenia jest zgłaszający (w zakresie zawartym w opisie sytuacji).
W przypadku Państwa zainteresowania udziałem w danym szkoleniu, informujemy, że każdorazowo zbieramy dane w niezbędnym minimalnym zakresie do zrealizowania określonej usługi/zamówienia. Są to co do zasady:
-
podczas wysyłania do nas maila i/lub telefonowania podstawowe dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkowników: imię i nazwisko, adres e-mail, treść wiadomości, nr telefonu, nr NIP, adres działalności itp.;
-
podczas składania ofert w odpowiedzi na zapytania ofertowe: nazwa, NIP, adres, osoba do kontaktu, inne dane kontaktowe, informacje dot. projektu, treści stosownych oświadczeń);
-
podczas zapisu na szkolenia: dane zgłaszającego, dane uczestników: imię, nazwisko, dane kontaktowe, w określonych sytuacjach nr PESEL, dane dot. firmy (nazwa, adres, NIP,) adres email. nr telefonu, dane zebrane w wymaganych oświadczeniach i pełnomocnictwach np. do odebrania certyfikatu z UDT).
W przypadku osób podawanych do kontaktu w celu realizacji umowy lub osób zapisywanych na określone szkolenia, źródłem ich pozyskania jest Podmiot, z którym PROZON podpisuje daną umowę.
Niezależnie, w związku z korzystaniem przez Użytkownika ze stron internetowych PROZON, gromadzimy także dane zawarte w logach systemowych (więcej w Polityce cookies poniżej).
Na stronach znajdują się także wtyczki do naszych fanpage’y w mediach społecznościowych (Facebook, LinkedIn), a kliknięcie w nie prowadzi do przełączenia na określony portal, co będzie się wiązało z przekazaniem określonych danych administratorowi danego tego portalu. Więcej informacji na ten temat znajduje się w punkcie „Profile w mediach społecznościowych.”
➢ Prawa Użytkowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych
PROZON realizuje prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych. Prawa te wynikają
z obowiązujących przepisów prawa w zakresie danych osobowych, w szczególności z art. 15-22 RODO.
Zapewniamy, że każdy Użytkownik ma:
-
prawo dostępu do danych, co oznacza prawo do otrzymania od Fundacji potwierdzenia, czy dane osobowe są przetwarzane przez PROZON, w jakim zakresie i w jaki sposób, w tym prawo do uzyskania ich kopii,
-
prawo do sprostowania – dotyczy np. nieaktualnych lub niedokładnych danych osobowych, a także prawo do ich uzupełnienia w przypadku, gdy są niekompletne,
-
prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli przetwarzamy dane osobowe w oparciu o nasz uzasadniony interes (np. w celu marketingu bezpośredniego lub dochodzenia roszczeń, wówczas w razie sprzeciwu Użytkownika, będziemy musieli zaprzestać przetwarzania jego danych, chyba że wykażemy istnienie istotnych, uzasadnionych podstaw dla przetwarzania, które to obiektywnie mają pierwszeństwo nad ochrona prywatności Użytkownika,
-
prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – polega, co do zasady, na żądaniu od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Użytkownika danych osobowych. Żądanie takie zostanie w szczególności spełnione w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody lub naszego prawnie uzasadnionego interesu, który nie jest nadrzędny w stosunku do praw i wolności Użytkownika lub gdy ustał cel przetwarzania oparty na przepisach prawa. Zwracamy jednak uwagę, że żądanie usunięcia nie zostanie spełnione, gdy jest ono niezbędne do wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na PROZONIE,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - polega zwykle na czasowym zablokowaniu dostępu do danych Użytkownika, czy przeniesieniu danych do innego systemu,
-
prawo do przenoszenia danych – polega ono na możliwości otrzymania lub przesłania kopii danych do wskazanego adresata. Ma zastosowanie, gdy przetwarzanie odbywa się w oparciu o zgodę lub na podstawie umowy, oraz w sposób zautomatyzowany,
-
prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego– polega na możliwości złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie odbywa się niezgodnie z obowiązującymi przepisami, .
-
prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (szczegóły poniżej w Punkcie „Zgoda – wycofanie zgody”.
Realizacja powyższych praw musi odbywać się zgodnie z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz nie może naruszać praw i wolności, w tym dóbr osobistych innych osób. Wszelkie wnioski dotyczące przetwarzanych danych osobowych, w tym przysługujących praw, Użytkownik może przesłać mailowo na adres:
Każdy wniosek zostanie spełniony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku skomplikowanego charakteru żądania lub dużej liczby żądań.
➢ Zgoda – cofnięcie zgody
W relacji z Użytkownikiem, także w ramach usług oferowanych za pośrednictwem strony internetowej, Użytkownik może być poproszony o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, w tym na marketing elektroniczny, jeśli to właśnie zgoda może stanowić właściwą podstawę prawną dla przetwarzania danych osobowych. Fundacja nie wymaga wyrażenia zgody w sytuacji, gdy nie jest to niezbędne w konkretnym przypadku, zaznaczamy także, że obowiązek uzyskania zgody może wynikać z innych przepisów prawa, np. zgoda na marketing telefoniczny lub elektroniczny jest uzyskiwana w oparciu o przepisy Prawa telekomunikacyjnego i/lub ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Użytkownik ma prawo do wycofania zgody w każdym momencie poprzez bezpośredni kontakt w biurze Fundacji lub za pośrednictwem poczty email na adres
Wycofanie zgody nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami czy nieprzyjemnościami – jednak jej wycofanie może pociągać za sobą brak możliwości korzystania z takich usług jak otrzymywanie newslettera, czy otrzymywanie zaproszeń na wydarzenia organizowane przez Fundację.
Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Wniosek dotyczący wycofania zgody zostanie rozpatrzony niezwłocznie. Po zrealizowaniu wniosku zaprzestaniemy przetwarzać dane osobowe w celu marketingowym, w tym także w celu otrzymywania informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną oraz przez telefon. Do momentu realizacji wniosku może się jednak zdarzyć, że Użytkownik otrzyma od nas informacje, z których zrezygnował, cofając zgodę. Podkreślamy także, że jeśli przetwarzamy dane na potrzeby realizacji innych celów (np. realizacji umowy, usługi, wykazania dowodów, dochodzenia roszczeń), to możemy je nadal w tych celach przetwarzać na innej podstawie prawnej.
➢ Przechowywanie danych
Fundacja przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów, na które dane zostały pozyskane. Okres przechowywania danych osobowych jest każdorazowo ustalony w ścisłej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, przy ewentualnym uwzględnieniu możliwego dochodzenia roszczeń.
Użytkownik ma prawo do uzyskania od nas informacji, jaki jest czas przechowywania jego danych osobowych
w związku z konkretną sprawą.
W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażenia zgody dane będą przetwarzane do czasu jej wycofania, chyba, że ustał cel na jaki zgoda została wyrażona.
Przechowujemy dane osobowe zgodnie z przepisami prawa, w zakresie niezbędnym, chyba że zachodzą zdarzenia mogące wydłużyć okres przechowywania danych (np. dochodzenie roszczeń).
➢ Odbiorcy danych oraz przekazywanie danych do krajów trzecich
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do odbioru danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa - tj. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
W przypadku szkoleń i egzaminów, wymaganych przepisami prawa, dane mogą być przekazywane na podstawie otrzymanych pełnomocnictw lub na podstawie przepisów do podmiotów certyfikujących, takich jak Urząd Dozoru Technicznego, czy Instytut Spawalnictwa.
W ramach działań projektowych i prawidłowego funkcjonowania serwisu „Bezpieczne HFC” odbiorcą danych osobowych w zakresie działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska, może być Główny Inspektor Ochrony Środowiska, odbierający i przetwarzający dane na gruncie: art. 6 ust. 1 lit., c i e RODO w celu rozpatrzenia zgłoszeń, wniosków oraz skarg i interwencji, w celu podejmowania czynności kontrolnych i interwencyjnych dotyczących zanieczyszczenia środowiska lub podejrzenia wystąpienia takiego zanieczyszczenia, wszczynanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska, podejmowania czynności na podstawie ww. aktu prawnego, w celu zapewnienia prawidłowego rozpatrzenia skarg i wniosków określonych w dziale VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w celu właściwego prowadzenia postępowań administracyjnych.
W przypadku realizowania projektów unijnych dane mogą być także przekazywane do podmiotów współpracujących z nami w ich zakresie oraz do Komisji Europejskiej.
Dane mogą być również przekazywane podmiotom, które współpracują z nami przy realizacji, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na nasze zlecenie, na podstawie zawartej z nami umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (np. firmy hostingowe, IT, dostawcy oprogramowań).
Co do zasady nie przekazujemy danych do państw trzecich, informujemy jednak, że w związku z realizacją projektu posiadamy profile na portalach społecznościowych typu Facebook, LinkedIn. Dane znajdujące się na serwerach właścicieli tych portali przetwarzane są w krajach trzecich, w tym w USA, na zasadach opisanych w politykach prywatności danego serwisu. W ramach stosownych regulaminów, dostawcy ci zapewniają, że przetwarzanie odbywa się, zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa (transfer do USA w oparciu o DPF - Data Privacy Framework). W zakresie podmiotów, które nie są wpisane do programu DPF, podstawą prawną transferu będzie zobowiązanie podmiotu do stosowania postanowień standardowych klauzul wydanych na mocy decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej. Więcej informacji na ten temat a także linki do odpowiednich polityk prywatności znaleźć można w zakładce ,,Profile w mediach społecznościowych”.
➢ Polityka plików cookies
Informujemy, że podczas korzystania ze strony https://www.bezpiecznehfc.pl , gromadzimy dane zawarte w logach systemowych. Wykorzystujemy je przede wszystkich w celach technicznych, związanych z administracją serwisu.
Ponadto, PROZON korzysta z tych informacji na potrzeby związane ze zbieraniem informacji statystycznych. Prowadzone statystyki pozwalają nam przede wszystkim na analizę korzystania z funkcjonalności dostarczanych przez strony www. W logach systemowych gromadzone są informacje o adresach IP (numer interfejsu sieciowego), jednakże dane te nie pozwalają nam na jednoznaczne zidentyfikowanie Użytkownika (wskazanie konkretnej osoby fizycznej korzystającej z komputera czy innego urządzenia podłączonego do Internetu).
Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez dany portal i zapisywane na komputerze Użytkownika (bądź innym urządzeniu, z którego korzysta). Nie używamy cookies do gromadzenia danych osobowych, takich jak: imię, nazwisko lub adres e-mail.
Strony prowadzone przez Fundację wykorzystują pliki cookies w celu rozpoznawania osobistych preferencji Użytkownika. Innymi słowy stosowane przez nas pliki cookies pozwalają na rozpoznanie komputera Użytkownika w czasie kolejnej wizyty w portalu i mają jedynie ułatwiać korzystanie z portalu.
Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
-
dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
-
tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np.
uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
-
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
-
„wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
-
„funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
-
„reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Fundacja informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego PROZON i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z nami reklamodawców oraz partnerów.
Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome w przeglądarce Firefox w przeglądarce Internet Explorer w przeglądarce Opera w przeglądarce Safari w przeglądarce Microsoft Edge
Dodatkowo, informujemy że każdy Użytkownik ma możliwość w każdej chwili zmienić ustawienia na Swoim koncie Google, by ograniczyć emisję reklam, które są mu wyświetlane https://myaccount.google.com/privacy#ads
w sekcji Ustawienia reklam. Każdy Użytkownik ma też możliwość w każdej chwili usunąć swoje dane z bazy
w Analytics Korzystając z wtyczki: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
➢ Google Analytics
W ramach naszych stron internetowych używana jest usługa Google Analytics, czyli usługa analizy sieci web oferowana prze Google, Inc. („Google"). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie zapisywane na komputerze użytkownika w celu usprawnienia analizy sposobu wykorzystania strony internetowej. Informacje generowane przez plik cookie, dotyczące sposobu wykorzystania strony internetowej, zasadniczo będą przekazywane do serwerów Google w Stanach Zjednoczonych i na nich zapisywane. Jeżeli na stronie internetowej uaktywniono anonimizację adresów IP, to adres IP jest skracany przez Google w krajach członkowskich Unii Europejskiej lub w innych krajach, będących stronami Umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Jedynie w wyjątkowych przypadkach pełny adres IP będzie przekazywany do serwera Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Google użyje tej informacji w naszym imieniu jako operatora strony internetowej w celu oceny jej wykorzystania, opracowania raportu dotyczącego aktywności na naszej witrynie oraz świadczenia dodatkowych usług związanych ze stroną internetową i z wykorzystaniem Internetu w odniesieniu do operatora strony internetowej. Adres IP przekazany przez przeglądarkę internetową użytkownika w kontekście Google Analytics nie będzie zestawiany z innymi danymi posiadanymi przez Google. Można zapobiec przechowywaniu plików cookie, wybierając odpowiednie ustawienia w przeglądarce internetowej, jednak po wykonaniu tej czynności nie będzie możliwe pełne korzystanie ze wszystkich funkcji tej strony internetowej. Ponadto można zapobiec przekazaniu danych utworzonych przez plik cookie, związanych ze sposobem korzystania ze strony internetowej (w tym adresu IP) do Google oraz przetwarzaniu tych danych przez Google przez pobranie i zainstalowanie wtyczki do przeglądarki udostępnionej przez Google: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
➢ Funkcje demograficzne usługi Google Analytics
Strony internetowe administrowane przez PROZON wykorzystują „funkcje demograficzne" usługi Google Analytics do tworzenia raportów zawierających informacje o wieku, płci i zainteresowaniach osób odwiedzających. Te dane pochodzą z wyświetlanych przez firmę Google reklam dostosowanych do zainteresowań oraz danych o osobach odwiedzających od innych dostawców, w tym kont Google, poczty Gmail, serwisu YouTube i sieci reklamowej Google. Tych danych nie można powiązać z określoną osobą. Można wyłączyć tę funkcję w dowolnej chwili, korzystając z ustawień reklam na koncie Google. Można też wycofać zgodę na zbieranie informacji o użytkowniku przez Google Analytics zgodnie z opisem w bieżącym rozdziale. Wykorzystujemy Google Analytics do analizowania sposobu wykorzystania naszej strony internetowej oraz jej bieżącego ulepszania. Możemy użyć uzyskanych statystyk do ulepszenia oferty oraz zwiększenia jej atrakcyjności dla użytkownika. Podstawę prawną korzystania z Google Analytics stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Informacje dotyczące dostawcy zewnętrznego: Google Dublin, Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland, faks: +353 (1) 436 1001 można znaleźć pod następującymi adresami: ▪ warunki korzystania: https://www.google.com/analytics/terms ▪ przegląd informacji o ochronie danych: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl ▪ oraz oświadczenie o ochronie danych osobowych: https://policies.google.com/privacy?hl=pl.
➢ Remarketing w Google Analytics
Nasze strony internetowe wykorzystują funkcję remarketingu w Google Analytics wraz z działającymi na urządzeniach funkcjami usług Google AdWords i Google DoubleClick. Dostawcą jest firma Google Inc. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA. Ta funkcja umożliwia powiązanie grup docelowych reklam utworzonych za pomocą remarketingu w Google Analytics z działającymi na urządzeniach funkcjami Google AdWords i Google DoubleClick. W ten sposób dostosowane do zainteresowań i spersonalizowane wiadomości reklamowe, dopasowane do użytkownika w zależności od wcześniejszego korzystania i zachowań podczas przeglądania witryn internetowych na urządzeniu (np. telefonie komórkowym), można także wyświetlić na innych urządzeniach (np. tablecie lub komputerze). Po wyrażeniu zgody firma Google połączy w tym celu historię przeglądania w sieci oraz aplikacji z kontem Google. Umożliwi to dostarczanie tych samych spersonalizowanych reklam na każde urządzenie, na które użytkownik loguje się za pomocą swojego konta Google. Aby umożliwić obsługę tej funkcji, usługa Google Analytics zbiera uwierzytelnione przez firmę Google identyfikatory użytkowników, które są tymczasowo łączone z naszymi danymi w usłudze Google Analytics w celu definiowania i tworzenia reklam kierowanych do określonych użytkowników na różnych urządzeniach. Można zrezygnować z remarketingu / kierowania reklam na różne urządzenia przez wyłączenie reklam spersonalizowanych na koncie Google, klikając poniższe łącze: https://www.google.com/settings/ads/onweb/ Dodatkowe informacje i przepisy o ochronie danych można znaleźć w deklaracji ochrony danych firmy Google pod adresem: https://policies.google.com/technologies/ads?hl=pl-PL.
➢ Profile w mediach społecznościowych
W ramach naszych działań marketingowych prowadzimy profile, związane w projektem, w szczególności na portalach:
Platforma społecznościowa Facebook dostarczana jest przez Meta Platforms, Inc, adres siedziby 1 Hacker WayMenlo Park, California 94025. Administruje on całościowo strukturą IT Facebooka i pozostałych powiązanych platform i technologii (Instagram, Messenger, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal, Novi).
Informacje na temat przetwarzania danych na tych platformach dostępne są pod adresem https://www.facebook.com/privacy/policy.
Serwis Linkedin dostarczany jest przez LinkedIn Corporation, z siedzibą 1000 W Maude , Sunnyvale, CA 94085, US, należy do grupy Microsoft. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez serwis dostępne są pod adresem Polityka ochrony prywatności LinkedIn.
Wtyczki do portali społecznościowych
Na naszej stronie znajdują się wtyczki do ww. portali: LinkedIn i Facebook. Informujemy, że poprzez kliknięcie we wtyczkę określonego serwisu, dane Użytkownika naszej strony w postaci na przykład adresu IP oraz identyfikatora przeglądarki, mogą zostać przekazane do odpowiedniego administratora danych danego serwisu (zwłaszcza jeśli Użytkownik jest zalogowany do tych serwisów), zgodnie z ich politykami prywatności. W celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności danego serwisu, do których linki znajdują się w punkcie powyżej.
Przetwarzanie danych na profilach PROZONU w mediach społecznościowych
Informujemy, że za prowadzenie fanpage’y / profili w mediach społecznościowych odpowiedzialność ponosi
Fundacja Ochrony Klimatu PROZON z siedzibą w Warszawie, 03-876, ul. Matuszewska 14, bud. B9, NIP: 524-1825-696. Jednocześnie informujemy, że dane osobowe przetwarzane za pomocą tych profili są współadministrowane wraz z podmiotami odpowiedzialnymi za prowadzenie określonych platform. PROZON gromadzi i przetwarza jedynie część danych udostępnianych nam przez Użytkowników danych serwisów. Zapewniamy, że działanie naszych fanpage’y jest zgodne z wymogami, które są zawarte w regulaminach portali.
Poprzez funkcjonowanie naszych fanpage’y zbieramy i przetwarzany następujące dane osobowe:
-
identyfikator internetowy (zazwyczaj zawierający imię i nazwisko lub nick)
-
zdjęcie profilowe (dzięki niemu w niektórych przypadkach możemy poznać wizerunek Użytkownika);
-
inne zdjęcia (które również mogą przedstawiać wizerunek) wynikające z relacji fanpage- użytkownik, które otrzymujemy w wyniku podejmowanych przez Użytkownika aktywności na naszych profilach. Przekazywanie nam tych zdjęć jest całkowicie dobrowolne,
-
treść komentarzy oraz treść rozmowy prowadzonej przez aplikację do prowadzenia konwersacji /np. Messenger/ (w rozmowach tych Użytkownicy mogą podać nam np. swój adres e-mail, numer telefonu, otrzymujemy także opis, który Użytkownik zawiera w związku z okolicznościami naszej korespondencji). Dane osobowe zbierane poprzez komunikację z Użytkownikami są przetwarzane tylko na potrzeby udzielenia odpowiedzi, jeśli istnieje taka konieczność. Aktywność Użytkowników związana z korzystaniem z naszych fanpage’y nie będzie archiwizowana poza serwisami, chyba, że będzie to konieczne w celach dowodowych. Przetwarzanie danych osobowych na naszych fanpage’ach odbywa się w oparciu o następujące podstawy prawne:
-
art. 6 ust. 1 lit. a RODO czyli w oparciu o zgodę, którą Użytkownika wyraża kierując do nas zapytanie na profilu,
-
art. 6 ust. 1 lit. b RODO czyli w związku z zainteresowaniem naszymi produktami i usługami - chęcią zawarcia z nami umowy,
-
art. 6 ust. 1 lit. f RODO w oparciu o nasz uzasadniony interes, którym może być na przykład przesłanie Użytkownikowi komunikatu o projekcie, produkcie, promocji, którym Użytkownik jest / może być zainteresowany lub w celu dochodzenia roszczeń.
Informacje na temat Użytkowników, które posiadamy w wiadomościach będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania. W przypadku informacji, które posiadamy w ramach udostępnionych przez Użytkownika komentarzy, będą one dostępne na naszym serwisie do czasu usunięcia ich przez autora lub administratora. Co do zasady dane osobowe gromadzone przez serwisy tj. historia wpisów, historia aktywności w komunikatorach, podlega retencji na zasadach określonych regulaminem portali.
Każdy Użytkownik posiada, na zasadach określonych w RODO, następujące prawa w zakresie danych osobowych:
-
dostępu do treści swoich danych,
-
prawo do uzyskania ich kopii(jeśli będzie istniała taka możliwość),
-
prawo do ich sprostowania,
-
prawo do usunięcia,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania,
-
prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania,
-
prawo do przenoszenia (jeśli będzie istniała taka możliwość).
-
prawo do wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia naruszenia przez nas przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
W przypadku jakichkolwiek żądań dotyczących wizerunku prosimy o wskazanie konkretnego zdjęcia.
Nawiązanie jakichkolwiek relacji pomiędzy administratorem a Użytkownikiem portalu jest w pełni dobrowolne, Użytkownik zawsze może wycofać swoją zgodę na przetwarzanie swoich danych.
Nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany.
Dane mogą być transferowane poza EOG- np. do USA, gdzie znajdują się serwery dostawców portali. Co do zasady, transfer będzie odbywał się na bazie nowego programu Data Privacy Frimework.
➢ Zmiany w Polityce
PROZON zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce, co może wynikać z potrzeby dostosowania do zmian w przepisach prawa czy obowiązujących standardów prywatności, czy też rozszerzenia naszej oferty lub funkcjonalności Serwisu. W związku z tym o wszelkich zmianach Fundacji będzie informowała stosownym komunikatem na swoich stronach internetowych.
➢ Prawa autorskie
Wszelkie prawa do strony https://www.bezpiecznehfc.pl/ w tym do wszelkich jego elementów graficznych, zdjęć oraz układu stron Serwisu oraz jakichkolwiek innych jego elementów są zastrzeżone. Serwis oraz wszystkie jego elementy są chronione przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych.
Aktualizacja dnia 30.08.2024