Wybierz swój język

Strona główna

POLITYKA PRYWATNOŚCI  dotycząca dokonywania zgłoszeń podejrzeń przemytu/nielegalnego handlu HFC

➢ Wstęp 

Dziękujemy Państwu za wizytę na stronie internetowej:

Bezpieczne HFC - Zgłoś anonimowo podejrzenie nielegalnych działań (bezpiecznehfc.pl).

Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje, dotyczące przetwarzania przez Fundację Ochrony Klimatu PROZON, z siedzibą w Warszawie, 03-876, ul. Matuszewska 14, bud. B9, NIP: 524-18-25-696 (dalej „Fundacja”, „administrator”, „PROZON”, „my”), danych osobowych osób odwiedzających podaną stronę internetową, prowadzoną przez Fundację (dalej łącznie Użytkownicy).

Jako administrator danych, pragniemy zapewnić, że przetwarzanie Państwa danych osobowych  odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwanego RODO), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 

Szanujemy prywatność naszych Użytkowników, w związku z czym udostępniamy niniejszą Politykę Prywatności, aby każdy Użytkownik wiedział w jakim zakresie i przez jakie podmioty jego dane osobowe są przetwarzane, w tym mógł samodzielnie, świadomie i swobodnie decydować o tym, czy skorzysta z oferowanych przez nas usług i produktów.  W Polityce Prywatności opisujemy ogólnie w jaki sposób i w jakim zakresie zbieramy dane osobowe Użytkowników, do jakich celów wykorzystujemy te dane, komu je udostępniamy lub powierzamy, jak je chronimy oraz jakie Użytkownikom przysługują prawa.

➢ Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Fundacji Ochrony Klimatu PROZON jest Paweł Modrzejewski, zastępcą Inspektora jest Izabela Walczak.  

Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, jest możliwy pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kontakt do zastępcy Inspektora Ochrony Danych: tel. 791 543 400.  

➢ Zasady przetwarzania danych osobowych 

Doceniamy zaufanie, którym obdarzyli nas nasi Użytkownicy. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, jakimi się kierujemy podczas przetwarzania danych:

  • dokładamy wszelkich możliwych starań, aby dane osobowe były przetwarzane w sposób bezpieczny, rzetelny, zgodny z prawem oraz przejrzysty dla Użytkownika,
  • dane osobowe są pozyskiwane i dalej przetwarzane w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów, dla których są zbierane,
  • cele zbierania danych osobowych są jasno określone i mają oparcie w przepisach prawa – nie przetwarzamy danych w sposób niezgodny z tymi celami,
  • PROZON dokłada wszelkich starań, aby zapewnić aktualność i poprawność danych osobowych Użytkowników oraz niezwłocznie reagować na każde wnioski o sprostowanie, czy aktualizację danych,
  • na zasadach określonych w RODO, w zależności od podstawy przetwarzania danych, zapewniamy Użytkownikom prawo do dostępu do ich danych osobowych, prawo ich poprawiania, a także prawo do usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania,  przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest zgoda, zapewniamy możliwość wycofania zgody, w równie łatwy sposób, jak jej wyrażenie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, jakie miało miejsce przed jej wycofaniem,
  • zapewniamy każdemu Użytkownikowi prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu,
  • ograniczamy przechowywanie danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów, dla których dane są zbierane, chyba że zachodzą zdarzenia mogące wydłużyć okres przechowywania danych, np. dochodzenie roszczeń,
  • zapewniamy bezpieczeństwo przetwarzanych danych,
  • jeżeli dane osobowe są udostępniane innym podmiotom, następuje to w sposób bezpieczny, umownie zabezpieczony oraz zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

➢ Bezpieczeństwo danych osobowych

Fundacja podejmuje techniczne i organizacyjne środki służące ochronie danych osobowych przed bezprawnym czy nieautoryzowanym dostępem lub wykorzystaniem, jak również przed przypadkowym ich zniszczeniem, utratą lub naruszeniem integralności. Zapewniamy zaangażowanie kadry zarządzającej i całego personelu w funkcjonowanie stworzonego systemu bezpieczeństwa danych oraz podejście procesowe do przetwarzania danych. 

W ramach zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych zobowiązujemy się do uwzględnienia:

  1. poufności danych – chronimy dane przed przypadkowym ujawnieniem osobom trzecim,
  2. integralności – chronimy dane przed nieuprawnioną modyfikacją,
  3. dostępności – zapewniamy, że dane są możliwe do wykorzystania na żądanie, w założonym czasie przez podmiot uprawniony do pracy w danym systemie teleinformatycznym / zasobie.

Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane przez podmioty trzecie jedynie w przypadku, gdy taki podmiot zobowiąże się do zapewnienia właściwych technicznych i organizacyjnych środków gwarantujących zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jak również do zachowania poufności tych danych. Każdy pracownik oraz zleceniobiorca Fundacji, mający dostęp do danych osobowych, dysponuje odpowiednim upoważnieniem i jest zobowiązany do zachowania poufności.

  • W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane Użytkowników?

Fundacja przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w określonych, jednoznacznych i zgodnych
z prawem celach i na określonej podstawie tj.:    

  • 6 ust. 1 lit. e) RODO, czyli przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi
    w związku z realizowaniem projektu "Development and implementation of a model of cooperation between state authorities and other entities in order to improve monitoring in the area of HFCs and their illegal trade" w celu umożliwienia dokonania zgłoszenia podejrzenia nielegalnych działań w zakresie podejrzeń przemytu/nielegalnego handlu HFC (wodorofluorowęglowodory) oraz podjęcia odpowiedniej reakcji na to zgłoszenie – działania podejmowane na rzecz ochrony środowiska (zapobieganie zanieczyszczeniom) przy współpracy z odpowiednimi organami państwowymi;
  • w celach, o których informujemy szczegółowo w punkcie „Pliki cookies“ na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a) RODO) lub prawnie uzasadnionego interesu Fundacji (art. 6 ust. 1 lit f) RODO);
  • w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, jeśli takowe się pojawią, co jest naszym uzasadnionym interesem ( art. 6 ust 1 lit f RODO);
  • w celach statystycznych i archiwizacyjnych, w oparciu o istniejące przepisy prawa lub nasz uzasadniony interes (art. 6 ust 1 lit c) i art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Zgłoszenia można dokonać anonimowo. Fundacja nie wymaga od zgłaszających podawania swoich danych.
Może się jednak zdarzyć, że zgłaszający sam (z własnej inicjatywy) postanowi dokonać szerokiego opisu sprawy, zgadzając się tym samym na przetwarzanie danych dodatkowych, które podaje dobrowolnie.

Jeśli jest to konieczne do prawidłowego rozpoznania zgłoszenia, zgłaszający może wskazać uczestników procederu.
Zaznacza się przy tym, że utworzony przez Fundację formularz służy tylko do zgłaszania interwencji związanych z działalnością podmiotów gospodarczych (przedsiębiorstw). Zgłoszenia dotyczące wykroczeń popełnionych przez osoby fizyczne prosimy kierować bezpośrednio do właściwej miejscowo gminy lub organów ścigania - baza teleadresowa Jednostek Samorządu Terytorialnego

➢ Sposób i zakres zbierania danych

Dane osobowe naszych Użytkowników pochodzą co do zasady od nich samych. Źródłem ewentualnych danych osobowych jest zgłaszający.

Niezależnie, w związku z korzystaniem przez Użytkownika ze stron internetowych PROZON, gromadzimy także dane zawarte w logach systemowych (więcej w Polityce cookies poniżej).

➢ Prawa Użytkowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych

PROZON realizuje prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych. Prawa te wynikają z obowiązujących przepisów prawa w zakresie danych osobowych, w szczególności z art. 15-22 RODO.

Zapewniamy, że każdy Użytkownik ma:

  • prawo dostępu do danych, co oznacza prawo do otrzymania od Fundacji potwierdzenia, czy dane osobowe są przetwarzane przez PROZON, w jakim zakresie i w jaki sposób, w tym prawo do uzyskania ich kopii,
  • prawo do sprostowania – dotyczy np. nieaktualnych lub niedokładnych danych osobowych, a także prawo do ich uzupełnienia w przypadku, gdy są niekompletne,
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli przetwarzamy dane osobowe w oparciu o nasz uzasadniony interes (np. w celu marketingu bezpośredniego lub dochodzenia roszczeń, wówczas w razie sprzeciwu Użytkownika, będziemy musieli zaprzestać przetwarzania jego danych, chyba że wykażemy istnienie istotnych, uzasadnionych podstaw dla przetwarzania, które to obiektywnie mają pierwszeństwo nad ochrona prywatności Użytkownika,
  • prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – polega, co do zasady, na żądaniu od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Użytkownika danych osobowych. Żądanie takie zostanie w szczególności spełnione w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody lub naszego prawnie uzasadnionego interesu, który nie jest nadrzędny w stosunku do praw i wolności Użytkownika lub gdy ustał cel przetwarzania oparty na przepisach prawa. Zwracamy jednak uwagę, że żądanie usunięcia nie zostanie spełnione, gdy jest ono niezbędne do wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na PROZONIE,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - polega zwykle na czasowym zablokowaniu dostępu do danych Użytkownika, czy przeniesieniu danych do innego systemu,
  • prawo do przenoszenia danych – polega ono na możliwości otrzymania lub przesłania kopii danych do wskazanego adresata. Ma zastosowanie, gdy przetwarzanie odbywa się w oparciu o zgodę lub na podstawie umowy, oraz w sposób zautomatyzowany,
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego– polega na możliwości złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie odbywa się niezgodnie z obowiązującymi przepisami, .
  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (szczegóły poniżej w Punkcie „Zgoda – wycofanie zgody”.

Realizacja powyższych praw musi odbywać się zgodnie z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz nie może naruszać praw i wolności, w tym dóbr osobistych innych osób. Wszelkie wnioski dotyczące przetwarzanych danych osobowych, w tym przysługujących praw, Użytkownik może przesłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby Fundacji z dopiskiem „Dane Osobowe”. W przypadku wniosku o cofnięcie zgody prosimy o zapoznanie się z poniższym Punktem „Zgoda – cofnięcie zgody”.

Każdy wniosek zostanie spełniony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku skomplikowanego charakteru żądania lub dużej liczby żądań. 

➢ Zgoda – cofnięcie zgody

Użytkownik ma prawo do wycofania wyrażonej przez siebie zgody w każdym momencie poprzez bezpośredni kontakt w biurze Fundacji lub za pośrednictwem poczty email na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Poszczególne kontakty do naszych działów, znajdują się pod linkiem: https://prozon.org.pl/kontakt/.

Wycofanie zgody nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami czy nieprzyjemnościami – jednak jej wycofanie może pociągać za sobą brak możliwości korzystania z usług dodatkowych.

Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Wniosek dotyczący wycofania zgody zostanie rozpatrzony niezwłocznie.

➢ Przechowywanie danych

Użytkownik ma prawo do uzyskania od nas informacji, jaki jest czas przechowywania jego danych osobowych
w związku z konkretną sprawą.

W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażenia zgody dane będą przetwarzane do czasu jej wycofania, chyba, że ustał cel na jaki zgoda została wyrażona. 

Przechowujemy dane osobowe zgodnie z przepisami prawa, w zakresie niezbędnym, chyba że zachodzą zdarzenia mogące wydłużyć okres przechowywania danych (np. dochodzenie roszczeń).

➢ Odbiorcy danych oraz przekazywanie danych do krajów trzecich 

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do odbioru danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa - tj. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Przede wszystkim, odbiorcą danych osobowych w zakresie działań podejmowanych na rzecz ochrony środowiska, może być Główny Inspektor Ochrony Środowiska, odbierający i przetwarzający dane na gruncie: art. 6 ust. 1 lit., c i e RODO w celu rozpatrzenia zgłoszeń, wniosków oraz skarg i interwencji, w celu podejmowania czynności kontrolnych i interwencyjnych dotyczących zanieczyszczenia środowiska lub podejrzenia wystąpienia takiego zanieczyszczenia, wszczynanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska, podejmowania czynności na podstawie ww. aktu prawnego, w celu zapewnienia prawidłowego rozpatrzenia skarg i wniosków określonych w dziale VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w celu właściwego prowadzenia postępowań administracyjnych. 

W przypadku realizowania projektów unijnych dane mogą być także przekazywane do podmiotów współpracujących z nami oraz do Komisji Europejskiej.    

Dane mogą być również przekazywane podmiotom, które współpracują z nami przy realizacji, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na nasze zlecenie, na podstawie zawartej z nami umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (np. firmy hostingowe, IT, dostawcy oprogramowań).

Co do zasady nie będziemy przekazywać Państwa danych do krajów trzecich.

➢ Polityka plików cookies

Informujemy, że podczas korzystania ze strony Bezpieczne HFC - Zgłoś anonimowo podejrzenie nielegalnych działań (bezpiecznehfc.pl), gromadzimy  dane zawarte w logach systemowych. Wykorzystujemy je przede wszystkich w celach technicznych, związanych z administracją serwisu.

Ponadto, PROZON korzysta z tych informacji na potrzeby związane ze zbieraniem informacji statystycznych. Prowadzone statystyki pozwalają nam przede wszystkim na analizę korzystania z funkcjonalności dostarczanych przez strony www. W logach systemowych gromadzone są informacje o adresach IP (numer interfejsu sieciowego), jednakże dane te nie pozwalają nam na jednoznaczne zidentyfikowanie Użytkownika (wskazanie konkretnej osoby fizycznej korzystającej z komputera czy innego urządzenia podłączonego do Internetu). 

Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez dany portal i zapisywane na komputerze Użytkownika (bądź innym urządzeniu, z którego korzysta). Nie używamy cookies do gromadzenia danych osobowych, takich jak: imię, nazwisko lub adres e-mail.

Strony prowadzone przez Fundację wykorzystują pliki cookies w celu rozpoznawania osobistych preferencji Użytkownika. Innymi słowy stosowane przez nas pliki cookies pozwalają na rozpoznanie komputera Użytkownika w czasie kolejnej wizyty w portalu i mają jedynie ułatwiać korzystanie z portalu.

Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  • dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymanie sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np.

uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Fundacja informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego PROZON i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z nami reklamodawców oraz partnerów.

Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):

w przeglądarce Chrome w przeglądarce Firefox w przeglądarce Internet Explorer w przeglądarce Opera w przeglądarce Safari w przeglądarce Microsoft Edge

➢ Zmiany w Polityce

PROZON zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej polityce, co może wynikać z potrzeby dostosowania do zmian w przepisach prawa czy obowiązujących standardów prywatności, czy też rozszerzenia naszej oferty. W związku z tym o wszelkich zmianach Fundacji będzie informowała stosownym komunikatem na swoich stronach internetowych.

➢ Prawa autorskie

Wszelkie prawa do strony Bezpieczne HFC - Zgłoś anonimowo podejrzenie nielegalnych działań (bezpiecznehfc.pl) w tym do wszelkich jego elementów graficznych, zdjęć oraz układu stron Serwisu oraz jakichkolwiek innych jego elementów są zastrzeżone. Serwis oraz wszystkie jego elementy są chronione przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. 

Aktualizacja dnia 30.07.2024